.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عذرخواهی وزیر نفت از مردم
‌متاسفانه کشور همسایه ما از روز شنبه مصادف با عید سعید غدیر با بداخلاقی، گاز را در بدترین شرایط قطع کرد.در قائم شهر نیز در یک کار غیرفنی قبلا یک خط از یک نقطه فشار ضعیف به شهر وصل شده بود که در این فاصله این خط به یک نقطه پرفشار تبدیل شد...
عذرخواهی وزیر نفت از مردم

وزیر نفت با تشکر از همکاری مردم در طول دوران بروز سرمای بی سابقه در کشور، از مردم استان هایی که به خاطر مضیقه گاز، دچار مشکل شده اند عذرخواهی کرد.
  
واحد مرکزی خبر: غلامحسین نوذری که در نشست علنی غیررسمی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت افزود: ‌متاسفانه کشور همسایه ما از روز شنبه مصادف با عید سعید غدیر با بداخلاقی، گاز را در بدترین شرایط قطع کرد.

وی با بیان اینکه ترکمنستان گاز سه استان مازندران، گلستان و گیلان را تامین و گاز استان های شمال غرب کشور را تقویت می کرد گفت: ‌بلافاصله پس از این قطع گاز یک ستاد برای بررسی تامین گاز این استان ها تشکیل شد.

وی از افزایش تولید در پالایشگاه ها برای تامین فرآورده ها و بررسی انتقال گاز جنوب به شمال و شمال غرب کشور به عنوان کار ملی ابتدایی و اجرایی این ستاد یاد کرد و گفت: همکاران ما در شرکت گاز برای حل این مشکل کار بی سابقه ای انجام دادند.

نوذری گفت: ‌در طول این دوران، همکاران ما در اقدامی بی سابقه در دنیا دو خط 56 اینچ گازدار را با کاهش فشار گاز همزمان به هم جوش دادند که خطرپذیری بالایی داشت.

وی افزود: همچنین خط نیزار قم تا شرق تهران به طول 200 کیلومتر بلافاصله گازدار شد و توانست گاز استان سمنان را تامین کند.

وزیر نفت گفت: ‌در طول این زمان، خط گاز 130 کیلومتری زنجان - بیجار گازدار و 10 واحد ایستگاه تقویت فشار به مجموعه ایستگاه های کشور اضافه، و همزمان روزی 104 میلیون لیتر نفت گاز و نفت کوره برای پایداری برق کشور به رغم بسته بودن برخی جاده های کشور توزیع شد.

وزیر نفت گفت: در طول این مدت دو نفر از همکاران خود را از دست دادیم ولی در جایی مطرح نکردیم.

نوذری گفت: در قائم شهر نیز در یک کار غیرفنی قبلا یک خط از یک نقطه فشار ضعیف به شهر وصل شده بود که در این فاصله این خط به یک نقطه پرفشار تبدیل شد.

وزیر نفت از ساماندهی شبکه ملی گاز کشور خبر داد و گفت: در همین خصوص یک خط از پارچین تهران به خراسان با 41 اینچ قطر در دست اجراست و یک خط صد کیلومتری هم به گلستان طراحی شده است.

وی گفت: ادامه خط ساوه - همدان نیز برای مدیریت بهتر در شرایط مشابه، در حال پیگیری است.

نوذری قیمت هر مترمکعب گاز را یک سنت بیان کرد و افزود: این درحالی است که سه دهک بالای جامعه 51 درصد گاز کشور را مصرف می کنند.

وی گفت: گازرسانی به روستاها برای ما بسیار مهم است اما باید گفت سرمایه گذاری برای گاز شایسته کشور ما نیست.

وزیر نفت مدیریت یارانه انرژی را در کشور خواستار شد.

وی افزود: امیدوارم توضیحات بنده به تصمیم سازی در کشور کمک کند و مردم هم همراهی کنند تا بتوانیم این مسائل را پشت سر بگذاریم.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت با تشکر از نمایندگان و مسئولان اجرایی شرکت ملی پتروشیمی و ستاد وزارت نفت گفت: دولت تمهیدی بیندیشد که بتوان از درآمد نفتی برای توسعه میدان های نفتی، گاز و سرمایه های ماندگار سرمایه گذاری کرد تا در زمان بررسی لایحه بودجه در پی افزایش بودجه جاری نباشیم.
 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عباس 25 دي 1386
خدا بحق دو بازوی بریده ابو الفضل العباس و بحق این ماه عزیز از تو نگذرد که دروغ تحویل مردم می دهی.پس در این فاصله خط لوله قائم شهر به یک نقطه پر فشار تبدیل شد؟خدا دروغ گو را لعنت کند.پس ما چطوری 15 روز است که بطور کامل گازمان قطع است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.264 seconds.